maanantai 9. heinäkuuta 2012

Viisumi

Great, maanantaina 2.7 olin töissä 8-15 ja sieltä suoraan menin teoriatunnille (A1-kortti) ja sen jälkeen illalla vähän aikaa ja pitiki ottaa jo suunnaksi Oulu ja yöjunalla Helsinkiin.
Olin Helsingissä joskus 9 aikaan aamulla ja mun kummitäti tuli vastaan siellä mua. Mentiin ekaksi ottamaan ne viisumikuvat (ei jääny viimetippaan :D) ja sitte tsippailtiin vähän siellä täällä. 

Meillä oli tapaaminen ennen konsulaattia Steam Cafessa. Olin siellä joskus puoli kaks ja siellä oli muita lähteviä vaihtareita, mutta odotus meni nopeaa Riinan kanssa jutellessa :) Mentiin kolmen tai kahen hengen ryhmissä sinne konsulaattioven ulkopuolelle ja sitte meitä huudeltiin sisään nimeltä. Siinä oli semmonen turvatarkastus ja sitten piti vaan mennä lappujen kanssa ensimmäiselle ikkunalle ja sen jälkeen sormenjälkiä antamaan toiselle ikkunalle ja vastaamaan niihin muutamaan englanninkieliseen kysymykseen. Oltiin jo pohdittu aijemmin niitä kysymyksiä, että mitä ne vois olla ja kuviteltu jo kaikkea hirmu hankalaaki mutta ensimmäinen asia mitä se konsulaatti siinä sano oli että hey, how are you? :D ja sitte se kyseli jotain että onko jo perhettä ja oonko käyny ennen USA:ssa ja näin. Joten no problem :) 

Siellä meni siis odotettua vähemmän aikaa ja pääsin lähtemään jo 15:30 junalla takasin Oulua kohti ja Pudasjärvellä olin joskus vähän ennen yhtätoista. Sain minut nukkumaan vasta puoli yhen aikaan yöllä nii oli vähän koomanen olo lähteä kaheksaksi taas töihin.

Tänään kirje kolahti postilaatikkoon ja sieltä tulivat viisumilappu ja passi takaisin :)


rakkauksia :)


ja tapahtumiin liittymätön kuva mutta en halunnu tästä kuvatontakaan :P

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti